Unterschied 4L60E 5MDD und 8TAD

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grecko
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Unterschied 4L60E 5MDD und 8TAD

Beitragvon grecko » Dienstag 13. April 2010, 13:46

Hallo!

Ich benötige Hilfe und zwar bei einem Chevy ATG!

Ich habe eine "Hobbyaufgabe" aufgekauft und zwar einen Vortec 4,3 W und ein ATG 8TAD nebst einigen anderen Teilen.
Ich habe jetzt soweit recherchiert, dass der V6 entweder ein 5MDD oder ein 5TAD haben sollte, es war aber ein generalüberholtes Getriebe vom 98er Blazer dabei.
Ist es möglich das 8TAD mit dem Painlesskabelbaum vom Vortec zusammen zu schließen oder nicht? Oder ist die Elektronik damit nicht einverstanden?

gruß
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Beitragvon coolchevy » Dienstag 13. April 2010, 16:09

4l60e ist 4l60e elektrisch gesehen. Die UNterschiede sind nur in der Ausführung des Getriebes zu finden

die erste Zahl ist das build year für das Getriebe, TAD steht für Allrad, MD8 für Hinterradantrieb

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Beitragvon grecko » Dienstag 13. April 2010, 16:29

Ok, dann sollte es elektrisch wohl passen.
Hab grad rausgefunden, dass das 5MDD und das 5TAD beide 4x4 Getriebe sind, 5MDD vom Astro/Safari und 5TAD vom Blazer.

Beim 8TAD habe ich aber eine geschlossene Wandlerglocke, beim 5er ist sie unten offen. Gut, fürs zusammenschrauben ists egal.
Meine Sorge ist nur, dass die Elektronik den Jahresunterschied 95 auf 98 verweigert.

Wo könnte ich über die Unterschiede in der Ausführung nachlesen?
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Beitragvon coolchevy » Dienstag 13. April 2010, 19:48

der einzige Unterschied der sein kann ist die Ansteuerung des TCC, bis 95 gab es keine PWM Ansteuerung aber das war es auch schon

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Beitragvon Gregor » Dienstag 13. April 2010, 20:53

Hallo,

das Problem ist, dass das Getriebe Gehäusemäßig vom 98 nicht auf den 95er Motor passt.
Ich habe auch einen 95 er S10 stehen der ein Getriebe bräuchte und ein 98 ATG liegen, aber das passt nicht.
Gruß
Gregor

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Beitragvon coolchevy » Dienstag 13. April 2010, 21:05

warum sollte das nciht passen, der SBC FLansch ist seit 50 Jahren gleich

solange es ein CHevy Getriebe ist passt, wenn ein BOP dann nicht

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Beitragvon grecko » Dienstag 13. April 2010, 21:38

Das VTG passt nicht, da das 98 ATG hinten einen anderen Flansch hat.
Ist mir aber egal, da ich auf ein Jeep NP 208 umrüsten muss.
Motorseitig muss alles passen, denn BOP kenne ich, hab ich immerhin im Kaiser drinnen.

@coolchevy

Kannst du mir mal TCC und PWM ausdeutschen?
Der Motor, den ich mir da gegriffen habe, ist ein 95er "W" Motor, dabei ist ein ungebrauchter Painlesskabelbaum und 2 Steuergeräte.
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Beitragvon coolchevy » Dienstag 13. April 2010, 21:43

TCC = Wandlerüberbrückung
PWM = pulse width modulierte Ansteuerung dessen, ab 95

davor war es ein/aus wie beim 700r4 = 4l60

kleienr swappes guide:
Can I use a 4L60E from a...?
Note: This info assumes you can swap or remove cooler line fittings, electronics modules, tailshaft housings, and shifter brackets yourself.
1. CK Truck or Fullsize Van: Any "K" case out of a '94-97 GM full-size 2WD pickup will work. 4WD transmissions have shorter tailshafts which cannot be swapped without disassembly. 4L60Es behind the 305 V8 and 4.3 V6 came with the smaller '..553' servo which should be replaced with an '..093' "corvette" servo. Other V6 versus V8 internal differences are unknown. Using 4L60Es from LS-engined trucks will probably encounter the same issues as ones from LS1 camaros (see below).
2. S10/Blazer (2WD V6 only): Probably. 4L60E was used '93 up to '96???. You will need to swap the servo assembly out of your b-body 4L60E (make sure to put a new blue o-ring on the servo cover when you do so). Other mounting, electrical and internal differences are unknown at this time.
3. F-body (Camaro-Firebird) LT1 4L60Es from '94-00 will fit. They also have the "corvette" servo.
3b. LS1 4L60Es from '98 up will bolt on but you must use the LS1 torque converter. Unknown as to whether the LS1 TC will bolt to an LT1 flexplate. V6 transmisssions have incompatible bellhousings and will not work.
4. Corvette 4L60Es from '94-96 are identical internally (and obviously have the "corvette" servo). The difference is the case. It will be impossible to bolt the exhaust hanger bracket to the case without modification to the vette case.

Can I use a 4L60 or 700R4? from a '91-93 Caprice or other vehicle?
Don't bother. You could, but it's not worth the effort. The internal rotating parts are basically identical but everything else is different. Sell it and get a 4L60E.

Caprice Transmissions from '8x-96:
198?-1990 - 700R4 (also 200-4R on some models)
1991-1993: 4L60
1994 - on : 4L60E

Year to Year B/D-body Swap Guide:
To put a ’94 4L60E into a ’95 car: Direct bolt-in; no mechanical or electrical changes required. The PCM must be reprogrammed with ’94 transmission base code to avoid setting a silent code (Check Engine Light (CEL) does not illuminate, but code stored in memory). Trans will operate normally without reprogramming. EDIT 10/20/07 - The silent code (code 83) may inhibit TCC lockup, but I have not verified this. Three potential fixes (any one will work); 1. reprogram PCM so it doesn't look for the PWM solenoid, 2. swap the '95-96 harness into the car ALONG WITH the PWM solenoid connected but leave the solenoid in the pan, 3. wire up a manual TCC lock switch by which you can lock the converter. END EDIT.

To put a ’94 4L60E into a ’96 car: The ’96 tailshaft housing and VSS must be installed on the ’94 4L60E before the trans can be bolted into the car. No other mechanical or electrical mods necessary. The PCM must be reprogrammed with ’94 transmission base code to avoid setting a silent code (Check Engine Light (CEL) does not illuminate, but code stored in memory). Trans will operate normally without reprogramming. EDIT 10/20/07 - The silent code (code 83) may inhibit TCC lockup, but I have not verified this. Three potential fixes (any one will work); 1. reprogram PCM so it doesn't look for the PWM solenoid, 2. swap the '95-96 harness into the car ALONG WITH the PWM solenoid connected but leave the solenoid in the pan, 3. wire up a manual TCC lock switch by which you can lock the converter. END EDIT.

To put a ’95 4L60E into a ’96 car: The ’96 tailshaft housing and VSS must be installed on the ’94 4L60E before the trans can be bolted into the car. Technically, the 3-2 downshift solenoid should be swapped also, but experience shows that it is not required.

To put a ’95 4L60E into a ’94 car: No mechanical mods required. Mod A must be performed. The trans will operate normally without Mod A but TCC lockup will not work, so highway and cruising gas mileage will suffer and more heat will be produced in the transmission.

To put a ’96 4L60E into a ’95 car: The ’95 tailshaft housing and VSS must be installed on the ’96 4L60E before the trans can be bolted into the car. Technically, the 3-2 downshift solenoid should be swapped also, but experience shows that it is not required. No other modifications are necessary.

To put a ’96 4L60E into a ’94 car: The ’94 tailshaft housing and VSS must be installed on the ’96 4L60E before the trans can be bolted into the car. Mod A must be performed. The trans will operate normally without Mod A but TCC lockup will not work, so highway and cruising gas mileage will suffer and more heat will be produced in the transmission.

TCC Mod (method 1):
An additional wire must be run from the PCM connector D pin 6 to pin "U" on the trans harness for the TCC to work. Also, the PCM must be reprogrammed with ’95 transmission base code. In my opinion this is more work than its worth due to the amount of labor involved in properly routing an additional wire into the powertrain wiring harness.

TCC Mod (method 2):
Leave the PWM solenoid unplugged but installed. On the valve directly to the right of the PWM solenoid – push that valve all the way towards the outside of the valvebody, and stake it into place. That’ll lock keep the valve acted on by the PWM in the full-open position and it’ll function like a '94 style lockup. No PCM reprogramming required. Now with pics! You may have to swap the ’94 internal harness into '95-’96 transmission, but I'm not sure. I recommend not swapping harnesses if you don't have to, because they will most likely be brittle and are tricky to remove from the case without damaging the lugs on the connector.

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Beitragvon grecko » Dienstag 13. April 2010, 22:28

Danke für die schnelle Auskunft!
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