Chrysler 3.5 öfters Motorschäden ?

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Beitragvon Kevman » Samstag 15. Januar 2011, 22:56

eric1617 hat geschrieben:Und der 300C hat auch noch den Motor ? Bzw der 2.7 im Dodge Magnum ?


Gute Frage....an und für sich ja.

Die 2,7er Maschine wird ab heuer durch die Pentastar V6 Maschinen ersetzt.

Ob die Herren allerdings etwas bei den Dreckslagern gemacht haben, also für 300C und co. weiß ich leider nicht....

Hier ein Link zum einlesen:

:sguckstdu: http://www.allpar.com/mopar/V6/27.html

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Beitragvon Kevman » Samstag 15. Januar 2011, 22:58

Update:

The 2.7 L (2736 cc, 167 CID) EER version debuted in 1998 and is built in Kenosha, Wisconsin. It is a DOHC 4-valve design. Bore is 86 mm and stroke is 78.5 mm. It is an aluminum block with cast-iron cylinder liners and aluminum heads. Output has varied depending on the application but typical was 200 hp (150 kW) at 5800 rpm with 190 pound-feet (258 N·m) of torque at 4850 rpm. In terms of emissions, this was a TLEV engine; it runs on regular-octane (87) gasoline. Compression when launched in 1998 was 9.7:1 (increased to 9.9:1 in the LX cars). Redline occurred at 6,464 rpm, originally; and at 6,600 rpm as revised for the LX. The 24 valves are actuated by hydraulic end-pivot roller followers and hydraulic lifters. Fuel injection was sequential for six ports for all engines.

The 2.7 differed from the 3.5 liter engine from which it was derived in many ways. The Magnum version featured a variable intake system to create a supercharging effect at different engine speeds. A three-row chain replaced the timing belt of the 3.5 liter engine, and the 2.7 in the LX also has electronic throttle control and an enhancement to the intake manifold (described in greater detail below), the former to allow for the use of electronic stability control.

In 2004, the 2.7 liter engine was adapted for use in the LX series of cars, dropping peak power to 189 hp (141 kW) at 6400 rpm and 190 pound-feet (258 N·m) of torque at 4,000 rpm; but increasing torque at launch and during mid-range operation for everyday driving. Chrysler claimed that part-throttle torque was increased by up to 10% in the primary driving range, 2100–3400 rpm.[1] Horsepower again dropped in 2009 on the LX cars to 178 hp (133 kW) on the Chrysler 300 and Charger, but remains at 189 for the Chrysler Sebring.[2]

Vehicles using this engine include:

1998–2004 Chrysler Concorde
1998–2004 Dodge Intrepid/Chrysler Intrepid
2001–2006 Dodge Stratus sedan
2005–2008 Dodge Magnum SE
2001–present Chrysler Sebring convertible and sedan
2005–present Chrysler 300
2006–present Dodge Charger SE (Initially, only fleet models received the 2.7 L in 2006)
2008– Dodge Avenger
2002–2004 Chrysler Intrepid (Canada)
2009–present Dodge Journey (non-US markets)
[edit] Oil sludge and other known problemsThe 2.7 L V6 engines have suffered from failures due to oil sludge contamination.[3][4][5][6] In February 2009, five separate class action lawsuits related to the alleged oil sludge defect were consolidated to the District of New Jersey.[7] During the Chrysler bankruptcy proceedings, there was concern among consumer advocate groups that Chrysler's proposed "free and clear" sale of assets to "New Chrysler" would allow the automaker to avoid liability for the oil sludge defect.[8]

Earlier models of these engines have known problems with the timing chain tensioner, which Chrysler revised in 2002.[9]

Audi, Volkswagen, Lexus, Toyota, and Saab extended their engine warranty on some models to eight years when faced with complaints of similar problems. Chrysler would only treat such problems on a case by case basis

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Beitragvon ami74 » Sonntag 16. Januar 2011, 09:56

kafe hat geschrieben:2.7 bzw. 3.5 motoren.
muss 1 echter FREAK sein , welcher solch Heisln kauft! gg.



die meisten hier wissen das ja gar nicht...
echt schlimm.

aber da hats schon andere probleme auch ausser nur die lager wenn man sich das video ansieht.. da ist im motor alles komplett zusammengemaucht..
und der weisse rauch, da ist auch ein wasserproblem..

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Beitragvon Kevman » Sonntag 16. Januar 2011, 09:59

ami74 hat geschrieben:
kafe hat geschrieben:2.7 bzw. 3.5 motoren.
muss 1 echter FREAK sein , welcher solch Heisln kauft! gg.



die meisten hier wissen das ja gar nicht...
echt schlimm.

aber da hats schon andere probleme auch ausser nur die lager wenn man sich das video ansieht.. da ist im motor alles komplett zusammengemaucht..
und der weisse rauch, da ist auch ein wasserproblem..


Du sagst es!

Auch die Wasserpumpenlager (Wasserpumpe intern) reiben sich kaputt, daher das Versagen und der weiße Rauch....

Ja, ziemlicher Dreck, eben ein Fanartikel.

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Beitragvon Kevman » Sonntag 16. Januar 2011, 10:13

Super Video zu dem Motor:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7fKYDl5vMI0&feature=related[/youtube]

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