vergaserfrage

Du beißt dir schon längere Zeit die Zähne an einem Problemchen aus?
Ein anderes Forum-Mitglied kann dir möglicherweise helfen

Moderator: superbee

Benutzeravatar
Roddin28
Pro Stock
Pro Stock
Beiträge: 1065
Registriert: Mittwoch 17. März 2004, 11:55
Barvermögen: Gesperrt
Kontaktdaten:

vergaserfrage

Beitragvon Roddin28 » Samstag 17. Dezember 2011, 05:36

was ist der unterschied bei der Boosterangabe??
.)Booster Type Annular
.)Booster Type Down-leg
CARS - Most fun you can have with your pants on.
-------------------------------------------------------

Benutzeravatar
earch
Pony Driver
Pony Driver
Beiträge: 132
Registriert: Donnerstag 7. Januar 2010, 15:02
Barvermögen: Gesperrt

Beitragvon earch » Samstag 17. Dezember 2011, 10:01

Downleg boosters have a slight bend in the mounting arm, so they sit a little lower in the carb (closer to the throttle blades) to get a stronger vacuum signal.

Annular boosters have discharge holes arrainged in a circle, instead of just one discharge hole. Either are considered to give a stronger vacuum signal than the regular straight-leg boosters.

IMO - I've tried both in my 750 speed Demon and 825 Race Demon. The down leg is better for cruise and partial throttle. but when you open up the throttle you can just see gas spewing out and the atomization is poor. That's where the annular really shine. The fuel is more of a mist at large throttle openings.

The best thing to do to both of them is remove them before you install the carb. Micro polish them inside and out so they have the smoothest air flow possible. Atomization is the key


hilft dir das weiter??

Benutzeravatar
P.Martin
Pony Driver
Pony Driver
Beiträge: 184
Registriert: Sonntag 22. Februar 2009, 16:27
Barvermögen: Gesperrt

Beitragvon P.Martin » Samstag 17. Dezember 2011, 10:44

Hallo!

Der Downleg ist mehr für WOT..
Der Annular für Teillast ...

Polieren im Ansaugbereich bei Vergasersystemen ist meist ein Schuss
ins eigene Knie..die feinen Tropfen finden keinen Halt mehr und werden
schlecht "Vergast"..aber es gibt ja auch Spinnendichtungen mit
eingearbeiteten Stahlnetzen...for better Fuelatomization...

Link mit Sheets..
www.carcraft.com/techarticles/116_0508_ ... ewall.html

mfg Martin

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 15 Gäste