was ist der unterschied bei der Boosterangabe??
.)Booster Type Annular
.)Booster Type Down-leg
vergaserfrage
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vergaserfrage
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- earch
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Downleg boosters have a slight bend in the mounting arm, so they sit a little lower in the carb (closer to the throttle blades) to get a stronger vacuum signal.
Annular boosters have discharge holes arrainged in a circle, instead of just one discharge hole. Either are considered to give a stronger vacuum signal than the regular straight-leg boosters.
IMO - I've tried both in my 750 speed Demon and 825 Race Demon. The down leg is better for cruise and partial throttle. but when you open up the throttle you can just see gas spewing out and the atomization is poor. That's where the annular really shine. The fuel is more of a mist at large throttle openings.
The best thing to do to both of them is remove them before you install the carb. Micro polish them inside and out so they have the smoothest air flow possible. Atomization is the key
hilft dir das weiter??
Annular boosters have discharge holes arrainged in a circle, instead of just one discharge hole. Either are considered to give a stronger vacuum signal than the regular straight-leg boosters.
IMO - I've tried both in my 750 speed Demon and 825 Race Demon. The down leg is better for cruise and partial throttle. but when you open up the throttle you can just see gas spewing out and the atomization is poor. That's where the annular really shine. The fuel is more of a mist at large throttle openings.
The best thing to do to both of them is remove them before you install the carb. Micro polish them inside and out so they have the smoothest air flow possible. Atomization is the key
hilft dir das weiter??
- P.Martin
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Hallo!
Der Downleg ist mehr für WOT..
Der Annular für Teillast ...
Polieren im Ansaugbereich bei Vergasersystemen ist meist ein Schuss
ins eigene Knie..die feinen Tropfen finden keinen Halt mehr und werden
schlecht "Vergast"..aber es gibt ja auch Spinnendichtungen mit
eingearbeiteten Stahlnetzen...for better Fuelatomization...
Link mit Sheets..
www.carcraft.com/techarticles/116_0508_ ... ewall.html
mfg Martin
Der Downleg ist mehr für WOT..
Der Annular für Teillast ...
Polieren im Ansaugbereich bei Vergasersystemen ist meist ein Schuss
ins eigene Knie..die feinen Tropfen finden keinen Halt mehr und werden
schlecht "Vergast"..aber es gibt ja auch Spinnendichtungen mit
eingearbeiteten Stahlnetzen...for better Fuelatomization...
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mfg Martin
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