The COP CAR Thread....

Alles rund um US-Cars!

Moderator: superbee

Benutzeravatar
sascha1982
Pro Stock
Pro Stock
Beiträge: 4419
Registriert: Dienstag 2. Dezember 2008, 16:11
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: DL-City
Kontaktdaten:

Beitragvon sascha1982 » Mittwoch 12. Oktober 2011, 11:45

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Freitag 14. Oktober 2011, 08:17

Bild
The 1962 Dodge Dart was arguably a strange looking machine. Equipped again with the 361 Golden Commando V-8 with 4-barrel carb, rated at 305 hp and 395 lb-ft torque, automatic transmission, and 3.23 gears, the Dodges and their Plymouth counterparts were admirable performers.
The wheelbase of the Dodge and Plymouth pursuit cars dropped to 116 inches. They were smaller and lighter than in previous years, but used the same powerful 361 V-8 engines and TorqueFlite transmissions. The Plymouths also had a large round speedometer marked in one mph increments; just the ticket for clocking speeding motorists.
Zuletzt geändert von lord of frisco am Freitag 14. Oktober 2011, 08:24, insgesamt 1-mal geändert.

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Freitag 14. Oktober 2011, 08:19

Bild

1963 Plymouth Savoy Pursuit was powered by a 383 CID V8 rated at 330 hp and 425 lb-ft coupled to a TorqueFlite automatic. They were relatively light weight, quick, and good handling.
Zuletzt geändert von lord of frisco am Freitag 14. Oktober 2011, 08:24, insgesamt 1-mal geändert.

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Freitag 14. Oktober 2011, 08:22

Bild

Del Boll is pictured with this 1963 Ford 300. The drivetrain was carried over from 1962, utilizing the 330 hp 390 CID V-8, Cruise-O-Matic transmission, and a 3.0:1 rear axle.
Zuletzt geändert von lord of frisco am Freitag 14. Oktober 2011, 08:23, insgesamt 1-mal geändert.

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Freitag 14. Oktober 2011, 08:23

Bild

These were equipped with the 330 hp 383 CID Super Commando V8 and rode on a 119 inch wheelbase; the longest to date for Plymouth. A little heavier than the Plymouths of the few previous years, they didn’t perform quite as well, but were still very respectable.

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Freitag 14. Oktober 2011, 08:26

Bild

1967 marked a few milestones in the Highway Patrol’s fleet history. These were the first 4-door patrol cars, the first equipped with power steering, and the first to be equipped with the legendary 375 hp 440 cubic inch Super Commando V-8 with a torque rating of 480 ft-lbs. Only the front doors were painted white; a look that became the hallmark of the Minnesota State Patrol for the next 25 years. Here, Don E Kremer is at the wheel.

Benutzeravatar
Kevman
Pro Stock
Pro Stock
Beiträge: 4647
Registriert: Montag 17. September 2007, 16:01
Barvermögen: Gesperrt
Wohnort: Bruck an der Mur , STMK

Beitragvon Kevman » Freitag 14. Oktober 2011, 18:18

8) Nice

Benutzeravatar
sascha1982
Pro Stock
Pro Stock
Beiträge: 4419
Registriert: Dienstag 2. Dezember 2008, 16:11
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: DL-City
Kontaktdaten:

Beitragvon sascha1982 » Donnerstag 27. Oktober 2011, 15:38

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 15:58

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 15:59

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 15:59

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 16:01

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 16:02

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 16:04

Bild

Benutzeravatar
lord of frisco
Street Machine
Street Machine
Beiträge: 729
Registriert: Montag 12. Juni 2006, 20:59
Barvermögen: Gesperrt
Bank: Gesperrt
Wohnort: Barrio

Beitragvon lord of frisco » Donnerstag 27. Oktober 2011, 16:06

Bild

The Minnesota Highway Patrol had many 1961 Plymouths. Purchased in small quantities throughout the model year, early ’61s used the 361 V-8, but most used the 383 V-8. A small number of late-year cars used the 413 V-8. Most had automatic transmissions. Advertised as being wind-tunnel designed, the 1961 Plymouths were fast and excellent handling automobiles.

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: frontpushbar und 13 Gäste